hostinger free

Testimonial Penggunaan Ekstrak Daun Belalai Gajah: In the making

Penggunaan Ekstrak Daun Belalai Gajah
Herba perubatan ini dikenali sebagai Daun Belalai Gajah, Sabah Snake Grass (SSG), You Dun Chao atau Clinacanthus Nutans. Ia tergolong dalam keluarga Acanthaceae dan tumbuh dengan baik di negara-negara cuaca tropika seperti Malaysia atau Indonesia. Daun Belalai Gajah (Clinacanthus Nutans) boleh dibiak melalui keratan batang. Secara umumnya, kematangan SSG adalah 3-9 bulan.

Saya hanya makan herba ini dan dijadikan sebagai ulam memandangkan hanya ada dua pasu pokok ditanam dirumah.  Disebabkan bekalan daun amat terhad, saya mula mencari alternatif lain.  Pilihan yang terbaik perlu diputuskan berdasarkan kemampuan kewangan sedia ada.  
Saya merupakan pesakit kanser payudara stage empat metasis tulang belakang dan hati.  Saya telah menjalani rawatan kemoterapi mulai Oktober 2012 hingga bulan Feb 2013.  Selepas itu saya telah menjalani pembedahan mastektomi dan axillary node clearance pada bulan Mac 2013.  Sehingga kini saya hanya menerima rawatan terapi hormon dan fisioterapi di Pusat Perubatan Universiti Malaya.  Selepas sebulan makan tamoxifen kesakitan di bahagian belakang mula terasa.  Dalam tempoh kesakitan itu saya mencuba produk sari agegard selama sebulan tetapi tidak mampu menghilangkan rasa sakit di bahagian pinggang belakang. Untuk mengurangkan rasa sakit bahagian belakang dan membunuh sel-sel kanser yang masih ada saya mula menggunakan produk ekstrak daun belalai gajah serta biji aprikot sejak beberapa hari yang lepas.  Progres penggunaan produk ini terhadap kesakitan akibat penyakit yang dihidapi akan saya catatkan setiap dua minggu sekali.  Saya memohon pada Allah kesembuhan diperolehi disamping kualiti hidup yang diredhai.

Keadaan sebelum mula menggunakan produk ekstrak daun belalai gajah,  sukar untuk melakukan pergerakan  samada bangun untuk berdiri dan duduk.  Saya banyak lebih berbaring.  Kadang-kadang otot belah kiri belakang pinggang akan terasa tegang.  Tidak mampu bersin dan batuk dilakukan dengan sempurna, terpaksa ditahan kalau terasa nak bersin dan batuk.  Tiada pembekakkan tulang ditemui.  Tangan dan kaki masih boleh digerakkan.  Penggunaan habbatussauda juga masih diteruskan.


rancangan jadual pemakanan tambahan pesakit kanser payudara
Merupakan Jadual Pemakanan, semoga dipraktikkan secara optima.  Ekstrak hanya akan diminum untuk tempoh tiga hari  dalam seminggu, sementara empat hari berikutnya akan diganti dengan teh herba serai untuk bertujuan meningkatkan lagi keberkesanan penggunaan produk dan mengelakkan badan terlalu imun dengan makanan tambahan tersebut.


15 Jun - 29 Jun
Setelah dua minggu menggunakan gabungan minuman herba dalam diet harian saya, dapat disimpulkan kesakitan otot dan tulang berkurangan sedikit.  Batuk dan bersin tak perlu saya tahan lagi.  Mampu duduk lebih lama sedikit lebih kurang satu jam.  Saya akan teruskan penggunaan minuman herba ini untuk minggu-minggu seterusnya sehingga habis stok.  Selepas itu baru saya buat pertimbangan akan meneruskan penggunaan minuman herba yang mana satu dan akan di amalkan insyaAllah selama lima tahun sekiranya panjang umur.  

Saya sedikit terganggu kerana penjual ekstrak herba ini baru meninggal dunia minggu lepas, beliau merupakan pesakit kanser servik yang bersimpati pada saya dan menawarkan harga produk sebagai harga pesakit.  Beliau juga mention hanya pesakit sahaja yang mampu memahami perasaan pesakit lain.  Untuk menyesuaikan jadual pemakanan harian ketika bulan Ramadhan nanti, beberapa perubahan dilakukan dengan menetapkan minuman herba akan diambil ketika sahur dan sebelum waktu tidur.  Untuk maklumat temujanji dengan onkologis pada 22 Julai akan datang.


30 Jun - 13 Jul 
Tiada perubahan ketara di lihat, kesakitan di tulang masih terasa.  Hari ini medapat khabar berita menyedihkan, ibu saudara meninggal dunia.  Sebelum ini beliau merupakan pesaakit kanser servik dan kami selalu berjumpa di PPUM ketika beliau menjalani rawatan radioterapi sementara saya pula menjalani rawatan kemoterapi.  Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.


14 Jul - 24 Jul
Rawatan ekstrak belalai gajah, durian belanda dan teh serai terpaksa dihentikan kerana saya mula tidak konsisten  menggunakannya setelah kematian penjual produk tersebut.  Badan semakin lesu dan kakak saya mula mencadangkan pada saya supaya cuba rawatan homeopati.  Saya bersetuju setelah memikirkan keadaan kesihatan yang makin merosot.  Dengan secara rasminya testimonial ini tidak sempurna.  Kepada pesakit diluar sana anda boleh teruskan rawatan ekstrak belalai gajah ni tanpa ragu-ragu.


*Senarai Penjual Pokok  Belalai Gajah Area Selangor (update kalau ada yang lain)

Sri Hayati Miharso (pemilik/penjaga nurseri)
Sun Beauty Home & Landscaping Trading Sdn Bhd
Lot 43, Kebun Bunga Depan Industri Sungai Buloh,
Batu 16, Sungai Buloh, 47000, Selangor.
H/p: 016-9020 672 

(popular dengan nama Lot 43)

019-2502478 En Mohd Nizam area bandar baru salak tinggi.


*Senarai Penjual  Daun Belalai Gajah Area Selangor (update kalau ada yang lain)

7-3-2, Danau Business Centre,
Jalan 3/109F, Taman Danau Desa,
58100 Kuala Lumpur,
Malaysia
Tel: +6010 525 7782
Fax: 03 2034 9489
(ladang 13 ekar ada kat area Selangor)