hostinger free

Lawatan Kebajikan Daripada TLDM

lawatan kebajikan TLDM
Hari ini bekas rakan sekerja datang membuat lawatan kebajikan di rumah.  Mereka adalah Kdr Noraida TLDM, Lt Kdr Rahimah TLDM dan Lt Kdr Syazmi TLDM.  Sepanjang lawatan kami berborak berkaitan hal penyakit saya dan isu-isu semasa terutama berkaitan jerebu yang melanda negara Malaysia ni.  Isu yang menarik dibualkan bagaimana ada kawasan yang menjual topeng muka RM4.50 sekeping, rasanya harga termahal yang dijumpai setakat ni.  Saya juga ada bertanyakan tentang hal pesakit kanser hati Kdr Zamri, mereka memaklumkan keadaan Kdr Zamri lebih teruk berbanding keadaan fizikal saya.

Mereka telah meluangkan masa kira-kira satu jam dalam sesi lawatan tersebut bagi mengetahui keadaan saya serta beberapa keping gambar diambil sambil menyerahkan sumbangan daripada Warga TLDM.  Saya bersyukur masih dapat bertemu bekas rakan sekerja walaupun sekejap.  Kadang-kadang bila datang melawat orang sakit kita akan rasa kurang selesa atau tak tau nak borak macam mana.  Kalau anda ada rasa begitu cuba ikut tips atau panduan berikut:

Tips melawat orang sakit

  • Jangan lama-lama

  • Berdoa supaya segera sembuh

  • Berilah kata-kata semangat dan gembirakan pesakit
Contribute to a good cause while running/walking with #RexonaMove! Get it on the App Store now.

p/s : Kdr Zamri juga telah kembali ke rahmatullah pada 1 ramadhan yang lalu.  Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.