hostinger free

Temujanji Doktor Onkologi dan Kena Tahan Wad

admitted di PPUM
Pada 22 Ogos saya pergi ke temujanji dengan bantuan Private Ambulance, Dr memaklumkan saya terpaksa di tahan wad kerana kadar kalsium meninggkat dari 2.7 ke 3.1 dalam tempoh sebulan.  Beberapa ujian perlu dilakukan terhadap tulang untuk mengurangkan kesakitan tulang belakang saya.

Selama empat hari saya terpaksa buat dua kali x-ray, restaging ct scan, ujian darah  dan penilaian  kadar mofin diberikan yang sesuai untuk saya.  Team Dr yang merawat sakit kanser saya membuat keputusan supaya saya diberi rawatan radioterapi sebanyak 1 cycle - 5 hari sahaja di kawasan tulang yang terlibat.  Itu sebabnya saya admitted selama 12 hari.  Sambut Hari Merdeka pun kat Hospital.  Tapi tak ada la pulak mana-mana NGO atau Kementerian datang melawat kat wad onkologi tu. 

Bila lama sangat kat wad dapatla observed Jururawat handing over kerja diaorang, macam-macam kerenah.  Keluarga pesakit lain pun peramah banyak membantu terutama bila kakak tak tunggu di wad sebab kerja.  Sekarang ni tengah bladder training kat rumah kalau tak tiub kencing tu terpaksa pakai lagi.  Kes sakit saya telah dirujuk ke Paliative Care Assunta.  Jururawatnya pun dah datang melawat baru-baru ini.

Discaj hari tu dibekalkan dengan ubat tahan sakit morfin, tahan sakit saraf, Dexa, ubat lawas berak, ubat gastrik pun ada.

p/s - rawatan homeopati stop dulu, kalau panjang umur sambung balik nanti.